Compensatie Achterstandwijken

December 23, 2024 12:34

Onlangs heeft de NZA een aanvullende Prestatie- en tariefbeschikking gepubliceerd: ‘Prestatie- en tariefbeschikking incidentele opslag compensatie postcodelijst verloskunde-TB-REG-24670-01’ (te vinden via https://puc.overheid.nl/nza/doc/PUC_770099_22/1/).

Het betreft de compensatie van misgelopen vergoedingen voor het leveren van zorg in de zgn. Opslagwijken. De compensatie gaat over de jaren 2019, 2020 en 2021. Sinds 2022 staan de postcodes correct in de lijst en is een correctie niet meer nodig.

De bedoeling is dat verloskundigenpraktijken die het betreft, middels de declaratie van de incidentele opslag, alsnog de juiste vergoeding ontvangen over de genoemde jaren. Dit betekent dat er een analyse gedaan moet worden op de zorg die in die jaren is geleverd in de nu toegevoegde postcodegebieden. In totaal zijn dat ca. 2600 postcodes. Niet elke praktijk zal hiermee te maken krijgen. En in de groep die er wel mee te maken krijgt, zal de spreiding groot zijn, waardoor ook de extra vergoeding varieert van ‘nihil’ tot ‘substantieel’.

Wij zijn aan het onderzoeken hoe we jullie hierbij kunnen helpen. Meer informatie volgt.

Lees meer...

Recente berichten

Webinar Declareren Orfeus 4
March 10, 2025 19:06

Beste Orfeuser,

Zoals jullie hebben kunnen lezen in onze post van 19 februari verandert de manier van declareren. Om jullie declaraties op een betere manier te ondersteunen, is samen met partner Topicus een nieuwe declaratiemodule gemaakt. Wat gaan jullie hiervan merken? Declaraties versturen vraagt minder handelingen in een module die klaar is voor de toekomst.

Webinar

We nodigen je graag uit voor een online webinar waarin we de nieuwe declaratiemodule bespreken en laten zien hoe deze werkt. Ook staan we stil bij welke acties door jullie zelf uitgevoerd moeten worden om deze nieuwe module in gebruik te nemen. Het webinar is dé kans om meer te leren over deze nieuwe module en hoe je deze optimaal gebruikt. Dit is belangrijk, want vanaf 1 juni 2025 gaan alle nieuwe declaraties via de nieuwe module.

Webinar data

  • 15 mei, 15:00 - 16:00 uur
  • 20 mei, 12:00 - 13:00 uur

Om een goed beeld te krijgen van wie en hoeveel personen er aanwezig zijn, vragen we je om het bijgevoegde formulier in te vullen. We hebben een beperkt aantal plekken beschikbaar, dus zorg ervoor dat je je plek op tijd reserveert!

Aanmelden voor webinar

We kijken ernaar uit je te verwelkomen tijdens het webinar!

Team Orfeus

Lees meer...
ZwangerApp nog online
March 10, 2025 14:12

ZwangerAPP

Door een intern communicatie probleem kan het zijn dat er een verkeerd antwoord is gegeven door onze help-desk over het functioneren van onze Zwanger APP.

Na lang sleutelen hebben we er toch nog voor kunnen zorgen dat de Zwange APP weer terug online is.

Maar informeer uw zwangeren, dat de APP er t.z.t. uitgaat. Dit komt door diverse zaken die wij zelf niet onder controle hebben.

Excuses voor het ongemak!

Lees meer...
Tarieven dienstverlening Orfeus voor 2025 zijn bekend
March 10, 2025 09:19

Tarieven 2025

Per 1-1-2025 zal Orfeus een prijsverhoging in haar tarieven doorvoeren. De verloskundige markt zelf en de van toepassing zijnde wet- en regelgeving is de afgelopen periode aan veel verandering onderhevig. Om deze reden is er naast de CPI-index 3,3% een prijsverhoging van 6,56%.

De redenen hiervoor zijn onder andere:

Jullie wensen als onze enthousiaste gebruikers. Wij zijn erg blij met jullie input en enthousiasme.

Het terecht continu aanscherpen van veiligheid en privacy, maar het ook echt kunnen aantonen dat dit goed is geregeld binnen Orfeus B.V.

Naast het continue proces van controle en aanpassing hebben wij 2 keer per jaar een NEN7510 audit, waarvan 1 intern en 1 extern.

Er worden nu periodiek penetratietesten uitgevoerd op onze technische infrastructuur door externe partijen.

Door uitwisseling en alle aanpassingen hieromtrent moeten ook alle juridische kaders continu worden gemonitord door onze juristen, zodat deze altijd aansluiten met de huidige situatie.

Als verwerker van de gezondheidsgegevens van jullie cliënten zijn wij verplicht een Functionaris Gegevensbescherming aan te stellen. Dit hebben wij de afgelopen periode gedaan en is nu actief binnen Orfeus B.V..

Vanuit de statistiekbeheerders hebben wij wederom diverse aanpassingen moeten doen, waar helaas geen budgetten voor beschikbaar waren. Denk aan indienen Counseling, NIPT, TTSEO, ETSEO etc.

Wij hebben een proces in moeten richten om voor de NIPT de BAO doorlopend te kunnen actualiseren.

Vecozo heeft een compleet nieuw koppelvlak, waar op aangesloten moet worden. Hiervoor hebben wij een compleet nieuwe declaratiemodule moeten ontwikkelen. Hierover ontvangt u in de aankomende tijd meer informatie.

Tenslotte. Team Orfeus kijkt uit naar een prettige voortzetting van onze dienstverlening voor jouw praktijk in 2025. Een bijzonder jaar, omdat Orfeus in 2025 haar 30-jarig bestaan viert. Wij willen jullie bedanken voor het vertrouwen in ons en Orfeus.

Mocht je vragen hebben over de nieuwe tarieven dan kun je deze altijd stellen via e-mail of supportformulier.

Hier vind je het tarievenoverzicht 2025 en de laatste versie van de Algemene Voorwaarden.

Lees meer...
Declareren compensatie achterstandswijktarieven 2019-2021
February 19, 2025 17:04

Declareren compensatie achterstandswijktarieven 2019-2021

Met extern rapport 1108 kun je zien om welke cliënten en declaraties het gaat. Ga naar externe rapporten. In het invulveld rechts bovenaan vul je het rapportnummer "1108" in en je klikt op "Maak".

Declaraties aanmaken

Ga naar de declaratiemodule en kies Beheerder-menu en kies "Corrigeer achterstandswijken 2019-2021". Dan verschijnt er een melding met: "Er zijn x-aantal prestaties gemaakt".

Declaraties versturen

Zoals je gewend bent gaat dit via "Bestand"-menu en "Nieuw". De declaraties moeten per kalenderjaar verstuurd worden. Vul datumvelden in. Typ eerst bij “Vanaf” 01-01-2019 en bij “T/m” 31-12-2019 en klik op ‘Vul’. Klik op "Factureer" en nog een keer op "Factureer" om de declaraties te verzenden. Verstuur vervolgens ook de declaraties met startdatum 2020 en 2021.

Eventuele problemen

Let op: voor het factureren kun je geen COV doen. Wanneer bij het factureren een melding “Aantal actieve verzekeringen op datum vanaf moet 1 zijn, mogelijk staat er begin- of einddatum verzekering” verschijnt, kun je dat eenvoudig oplossen. Kies dan bij deze declaratie in het Snelmenu voor “Corrigeer verzekering”. Druk daarna nogmaals op “Factureer”.

De facturen worden verstuurd naar Vecozo (en dus niet naar Promeetec) met de nu ingestelde AGB-codes. Bij afwijzingen zul je moeten overleggen met de zorgverzekeraar, mogelijk worden ze alsnog toegezegd of zul je de AGB van de praktijk of die van de verloskundige prestaties tijdelijk moeten veranderen in hoe het toen was.

Lees meer...
Declareren vanuit Orfeus 4
February 19, 2025 16:49

Declareren vanuit Orfeus 4

Wij willen jullie graag informeren over een aankomende wijziging in Orfeus 4.

Vecozo heeft besloten het koppelvlak te veranderen, waardoor wij de declaratiemodule opnieuw moeten ontwikkelen. Dit is een ingrijpende aanpassing, en de deadline hiervoor is 31 mei. Vanaf die datum is het alleen mogelijk om te declareren via Orfeus 4.

Helaas zal deze koppeling niet meer in Orfeus 3 beschikbaar zijn, omdat het gebaseerd is op een nieuwe technologie die niet in Orfeus 3 kan worden toegepast.

Om ervoor te zorgen dat iedereen goed voorbereid is, zullen er cursussen worden georganiseerd zodat iedereen op tijd vertrouwd is met het declareren vanuit Orfeus 4. We zijn momenteel aan het onderzoeken hoe we deze cursussen het beste kunnen inrichten.

Zodra er een besluit is genomen, brengen we jullie direct op de hoogte.

Lees meer...
Onderhoud Orfeus
February 19, 2025 13:25

Onderhoud servers 23-02-2025 Op zondag 23-2, vanaf 22:00u, gaat er onderhoud op de servers van Orfeus plaatsvinden. Hierdoor kan het zijn dat je niet Orfeus kan.

We schatten dat het onderhoud rond 23:00u klaar is.

Excuses voor het ongemak!

Lees meer...
Spoedmelding maken, wanneer wel en wanneer niet?
February 17, 2025 11:09

Spoedmelding: Wanneer wel en wanneer niet?

We merken de laatste tijd dat er veel onterechte spoedmeldingen worden gemaakt. Dit zorgt ervoor dat ons personeel, dat zich in verschillende tijdzones bevindt, onder andere gestoord wordt tijdens hun slaap. We zijn het afgelopen jaar coulant geweest en hebben hiervoor geen kosten in rekening gebracht. Vanaf vandaag (17-02-2025) zullen we dat echter wel doen.

Mocht je twijfelen of je melding spoedeisend is, volg dan eerst de onderstaande stappen:

  1. Log in op een ander apparaat.
  2. Vraag je collega's of zij ook hinder ondervinden.
  3. Probeer in te loggen in Orfeus 3 of in Orfeus 4.
  4. Log in via de browser zonder wifi in Orfeus 4 (om een internetprobleem uit te sluiten).

Als jij en je collega's niet kunnen inloggen en ook niet op andere apparaten, maak dan een spoedmelding via: https://status.orfeus.nl/. Kun je wel inloggen maar heb je een vraag? Stuur dan een ticket via: mijn.orfeus.nl/support. We zullen dit zo spoedig mogelijk in behandeling nemen.

Waarvoor is deze pagina niet bedoeld:

  1. Gebruikersvragen over de applicatie.
  2. Administratieve vragen.
  3. Virussen op apparaten.
  4. Printers die niet reageren.
  5. Echo-koppeling die niet werkt.
  6. Problemen met inloggen door een nieuw apparaat.
  7. Vergeten wachtwoorden (je collega kan deze opnieuw voor je instellen).
  8. Alle vragen die niet spoedeisend zijn of waar wij geen invloed op hebben.
  9. Als het apparaat of de internetverbinding is gewijzigd en er zaken moeten worden geïnstalleerd, vraag dan je systeembeheerder.

Voor overige Orfeus-gerelateerde vragen kun je ons uiteraard altijd een ticket sturen via mijn.orfeus.nl/support. We zullen deze zo spoedig mogelijk in behandeling nemen.

**DUS LET OP: ** Wanneer je een spoedmelding plaatst, wordt een van onze technici opgeroepen. Omdat ons personeel in verschillende tijdzones leeft, kan dit leiden tot onnodige verstoring. Wanneer je toch gebruikmaakt van deze dienst op een manier waarvoor deze niet is bedoeld, zijn wij genoodzaakt de kosten hiervoor bij je in rekening te brengen à € 375,- exclusief B.T.W.

Lees meer...
Zorgdomein, Bestanden en Foto maken met je telefoon
February 14, 2025 10:17

Door diverse redenen werkt de Orfeus 4 Applicatie niet altijd naar behoren. Dit komt omdat er flink wordt gesleuteld aan de Orfeus 4 Applicatie. De updates die hier voor nodig zijn, krijgen we er niet snel genoeg doorheen, de appstores vertragen dit namelijk.

Zo is er ook een probleem met ZorgDomein i.c.m. Documenten. Hiervoor hebben we nu een 'workaround'.

Als je ZorgDomein i.c.m. documenten wil gebruiken kan dit via de webversie. Dus ga via een browser op je telefoon naar Orfeus 4. Dit doe je door het volgende in de URL in te typen: https://orfeus.nl/4 of via deze link en vervolgens je persoonlijke gegeven invullen om in te loggen.

Ik heb de pop up van de browser uitgezet en dan lukt het wel om in zorgdomein te komen + om een document te downloaden.

Lees meer...
Bericht inzake contracten
February 12, 2025 16:27

Beste verloskundige,

Naar aanleiding van de verwarring die is ontstaan inzake de contracten en de vragen die hieruit voortgekomen zijn, is samen met het Landelijk Programmabureau een bericht opgesteld met een uitleg daarbij.

Aankomende week zal er ook weer aangevangen worden met het versturen van de contracten.

Het bericht kunt u hier vinden.

Vanuit alle partijen excuses voor de verwarring.

Lees meer...
Uitnodiging: Eerste Stuurgroepbijeenkomst van 2025
January 20, 2025 09:23

Uitnodiging: Eerste Stuurgroepbijeenkomst van 2025

Aanstaande donderdag 6 februari vindt de eerste stuurgroepbijeenkomst van 2025 plaats. Wil je deelnemen? Meld je HIER aan voor de eerste online bijeenkomst op donderdag 6 februari van 13:00 - 15:00u.

Deze bijeenkomst biedt ons een mooie gelegenheid om kennis met elkaar te maken na de fusie van Onatal en Orfeus. Welke veranderingen brengt deze fusie met zich mee? Wat kun je van ons verwachten in 2025?

Tijdens de bijeenkomst bespreken we onder andere:

  1. Een toelichting op onze nieuwe ontwikkelingen en wat er komen gaat.

  2. Nieuwe contracten: Onze jurist Joanna licht de updates toe.

  3. Lopende projecten: Joost Martens deelt de laatste stand van zaken over BabyConnect en Perined-aanleveringen.

  4. Daarnaast horen we graag van jou wat je belangrijk vindt en welke onderwerpen jij tijdens deze bijeenkomst besproken wilt zien.

Aarzel niet en stuur jouw input naar support@orfeus.nl.

Op basis van alle reacties maken we een definitieve agenda, die we later delen.

We kijken ernaar uit om samen met jullie de toekomst vorm te geven!

Met vriendelijke groet, Team Orfeus

Lees meer...
Recap Orfeus 2024
December 30, 2024 14:00

Samenwerking Orfeus & Onatal

Een leuke verandering om op terug te kijken is de samenwerking tussen Orfeus en Onatal. In de dagelijkse praktijk is er niets veranderd voor de verloskundigen die met deze systemen werken; echter achter de schermen hebben we alle krachten van beide IT-systemen gebundeld. Met deze samenwerking hebben we een belangrijke stap richting veilige en efficiënte digitale uitwisseling in de geboortezorg gezet.

Orfeus 4

Een belangrijke mijlpaal van 2024 is de doorontwikkeling van Orfeus 4, een vernieuwde versie na Orfeus 3. Orfeus 4 is met name ontworpen om op diverse apparaten te functioneren, waaronder smartphones, tablets en laptops, zonder extra kosten. Orfeus 4 biedt verbeterde touch-ondersteuning en een gebruiksvriendelijke interface, ongeacht op welk apparaat je zit. Om in Orfeus 4 te komen volg je de volgende stappen:

  1. Open een Browser (bij voorkeur Google Chrome)
  2. Typ in de URL het volgende: https://orfeus.nl/4
  3. Directe link: HIER

Orfeus stuurgroep

Graag willen we in het nieuwe jaar de stuurgroep nieuw leven inblazen! Na een paar stille jaren willen we de samenwerking met onze gebruikers verder verstevigen en komt het gebruikersgemak weer echt centraal te staan. Wij hopen veel te leren tijdens de eerste bijeenkomst en hopen dat we jullie in grote getallen mogen verwelkomen tijdens deze online bijeenkomst. Samen staan we sterker en kunnen we meer betekenen voor elkaar. Meld je nu aan voor de eerste online bijeenkomst op donderdag 6 februari van 13u00 tot 15u00. Tijdens deze sessie, kijken we naar de ontwikkelagenda van Orfeus, willen we jullie bijdrage voor verbeteringen.

mijn.orfeus.nl

Deze website bevat een kennisbank waar je veel antwoorden op je vragen kan vinden, daarnaast worden hier ook de nieuwtjes gedeeld. Verder staat er bij het kopje “Support’ ook een supportformulier die je in kan vullen als er vragen zijn waar geen antwoord voor te vinden is. Neem gerust een kijkje!

Babyconnect

Afgelopen jaar stond voornamelijk in het teken van VIPP Babyconnect. Orfeus en Onatal hebben hierin een belangrijke rol gespeeld door het digitaal uitwisselen van gegevens tussen cliënten en zorgverleners, en zorgverleners onderling, mogelijk te maken in de regio. Een belangrijk aspect is dat het subsidieprogramma wordt voortgezet tot 2025, waardoor digitale gegevensuitwisseling ook in dat jaar bekostigd blijft vanuit subsidie. Begin december zijn de eerste Orfeus-praktijken geactiveerd voor de test. Deze belangrijke mijlpaal biedt de mogelijkheid om de techniek verder te verfijnen en meer praktijken deze functionaliteit in productie te laten gebruiken. Dit levert waardevolle inzichten op voor verdere optimalisatie van de uitwisseling. Hierdoor kan de hoeveelheid data-uitwisseling blijven groeien en verder worden verbeterd. Voor meer informatie kun je terecht op www. babyconnect.org

Perined

Er zijn onvoldoende gegevens ontvangen vanuit de eerste lijn, vanwege technische en financiële drempels. Een betrouwbaar beeld schetsen over de gehele Nederlandse geboortezorg over 2022 en 2023 is hierdoor niet haalbaar. Hoe nu verder? De perined-aanlevering gaat in de toekomst aansluiten bij de gegevensuitwisseling binnen het programma Babyconnect. Voor nu is er nog geen directe oplossing gekomen, maar wel een aantal concrete acties voor verschillende partijen. Wij zijn op zoek naar een duurzame oplossing, tot die tijd is het niet mogelijk om aan te leveren vanuit Orfeus.

Upcoming in 2025

Vanaf 1 januari wijzigt de financiering van counseling prenatale screening. Vanaf dat moment wordt dit gefinancierd door de overheid. Net zoals bij de NIPT, de ETSEO en de TTSEO.

Vanaf 1 januari kan men met terugwerkende kracht declareren. De Nederlandse Zorgautoriteit(NZa) heeft besloten om de postcodelijst ‘ opslagwijken’ met terugwerkende kracht tot 1 januari 2019 uit te breiden. Dit betekent dat je de extra vergoeding die voor deze wijken van kracht is tot en met 2021 kan aanvragen. Beoordeel zelf of het de moeite waard is om je kostbare tijd hieraan te besteden. Het gaat om 2591 toegevoegde postcodegebieden. Meer informatie vindt je op www.knov.nl. Wij zijn aan het onderzoeken hoe je dit, als praktijk zijnde, kan declareren. Meer informatie volgt zo snel mogelijk.

Vanaf 1 april 2025 vervalt de keuze voor nevenbevindingen (besluit minister VWS oktober 2023) en zal indien een zwangere voor de NIPT kiest, ook onderzoek worden gedaan naar structurele chromosoomafwijkingen.

Vanaf 1 mei verandert het koppelvlak mbt Vecozo. Zoals je begrijpt is dit een zeer intensieve ‘opdracht’ en vergt veel tijd. We zijn al bezig om te onderzoeken hoe we dit gaan doen.

Ontzettend bedankt voor jullie inzet in 2024 en op naar een succesvol 2025!

Team Orfeus.

Lees meer...
Orfeus zoekt alternatief ZwangerApp
December 23, 2024 13:16

Melding over het Stoppen van de Orfeus ZwangerApp

Met pijn in ons hart moeten wij jullie helaas mededelen dat we de Orfeus ZwangerApp niet langer kunnen blijven onderhouden en beschikbaar stellen. Door verschillende omstandigheden, waaronder het stoppen van onze betalingsprovider en technische problemen met de Appstore die updates tegenhouden, zijn we genoodzaakt om de App t.z.t. offline te halen.

We begrijpen dat dit voor veel van jullie een teleurstelling is, vooral gezien de waarde die de app heeft gehad voor jullie. We willen jullie echter verzekeren dat we hard werken aan een goede oplossing. Een van de alternatieven waar we naar kijken is zwangerenportaal.nl. Deze app is een bewezen oplossing die al door vele verloskundigenpraktijken en zwangeren wordt gebruikt. We zijn ervan overtuigd dat het een uitstekende vervanger zal zijn.

We hopen binnenkort meer informatie te kunnen delen over de overgang en de mogelijkheden die het zwangerenportaal.nl biedt. Mocht je vragen hebben of meer willen weten, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via mijn.orfeus.nl/support.

Lees meer...
Orfeus stuurgroep
December 11, 2024 13:21

Meld je aan voor de Orfeus stuurgroep

SAMEN STAAN WE STERKER

In het nieuwe jaar willen we de stuurgroep nieuw leven inblazen! Ben jij erbij? Na een paar stille jaren gaan we de samenwerking met onze gebruikers verder verstevigen en komt het gebruikersgemak weer echt centraal te staan. Wij hopen veel te leren tijdens de eerste bijeenkomst en hopen dat we jullie in grote getalen mogen verwelkomen tijdens deze online bijeenkomst! Samen staan we sterker en kunnen we meer betekenen voor elkaar!

Tijdens een viertal interactieve sessies van twee uur ga je:

  • Leren van en met collega’s
  • Bijdragen aan de gestructureerde verbetering van Orfeus
  • Profiteren van praktische handvatten voor dagelijks gebruik
  • Werken aan een stevige band met jouw klant
  • Samenwerken aan een fijne en veilige zwangerschap.

Vast op de agenda van de vier sessies staan de tips van Loranca én de ontwikkelagenda van Orfeus. Verder zoomen we tijdens één van de bijeenkomsten in op het werkgeluk van de verloskundige. Wat kost en wat geeft je energie. Tijdens een andere bijeenkomst gaan we in op de voordelen, wensen en mogelijkheden om de band met jullie te optimaliseren. Afhankelijk van de actualiteit en de wensen van de stuurgroep wordt voor een tweetal bijeenkomsten een gastspreker uitgenodigd.

Meld je HIER aan voor de eerste online bijeenkomst op donderdag 6 februari van 13:00 - 15:00u.

Fijne feestdagen en tot in het nieuwe jaar!

Lees meer...
Wijziging Support en Spoed
January 12, 2024 10:18

Wil je een vraag stellen aan onze supportafdeling, kijk dan of het antwoord te vinden is via: https://mijn.orfeus.nl/qna of in de handleiding.

Staat je vraag en of antwoord hier niet bij, vul dan het supportformulier in via https://mijn.orfeus.nl/support.

De website https://mijn.orfeus.nl/ zijn we continu aan het updaten en hier zal je voortaan ook nieuwtjes, tips en andere actualiteiten vinden.

Wil je een spoedmelding maken wanneer de applicatie onbruikbaar / niet-toegankelijk is, meld dit dan via: https://status.orfeus.nl/. In Orfeus 4 vind je via de knop 'MEER' of via ctrl+k de praktijk code met bijhorend secret die je nodig hebt om een spoedmelding te plaatsen.

Sla deze code met secret ergens op zodat je tijdens een storing toch een spoedmelding kan plaatsen. De calamiteiten mail en spoednummer worden niet meer beantwoord.

Lees meer...
Update Orfeus 4: Snellere PDF's - Vergeet je praktijklogo niet t
January 12, 2024 10:16

Goed nieuws: het aanmaken van PDF's in Orfeus 4 is nu sneller. Om je praktijklogo correct te laten weergeven op deze snelle PDF-versies, vragen we je je logo opnieuw te uploaden.

Volg deze eenvoudige stappen:

Log in bij Orfeus 4. Druk op Ctrl+K. Voer "praktijklogo" in. Druk op Enter. Upload je logo volgens de instructies.

Lees meer...
Dringende Update: Stap over op Orfeus 4 voor TTSEO Berichten
January 12, 2024 10:14

Let op: vanaf 1 januari 2024 is het versturen van TTSEO berichten via Orfeus 3 niet meer toegestaan omdat Orfeus 3 gebruik maakt van een verouderd berichtformaat. Dit betekent dat je geen vergoeding ontvangt als je de oude methode blijft gebruiken. De ETSEO gaat nog wel via Orfeus 3.

Wat moet je doen?

Schakel zo snel mogelijk over op Orfeus 4. Alleen in deze versie kun je de TTSEO berichten versturen in het juiste formaat. Dit zorgt ervoor dat je betalingen voor je diensten blijft ontvangen.

Zo stap je over:

Open Orfeus 4 Ga naar een cliënt en selecteer 'Echo's'. Klik op 'Nieuwe Echo' en kies bovenaan voor 'SEO'. Vul de benodigde informatie in en druk op de knop 'Indienen bij Peridos'.

Let op: 

Je hebt minimaal versie 4.57.1 nodig om te kunnen indienen bij Peridos. Als je al een tijdje niet ingelogd hebt bij Orfeus 4, heb je mogelijk nog een verouderde versie. Volg in dat geval voor de zekerheid de volgende stappen:

Log in bij Orfeus 4 Druk op ctrl+k Typ in "Opnieuw laden" en druk op enter.

Lees meer...
Orfeus heeft een nieuw NEN7510-certificaat
July 18, 2023 17:12

Orfeus heeft deze zomer een succesvolle audit voor informatiebeveiliging doorlopen. Dit heeft een nieuwe certificering opgeleverd die geldig is van 31-8-2020 t/m 30-8-2023.

Het nieuwe certificaat is in te zien via deze pagina: https://www.nen.nl/Normontwikkeling/Certificaten/Schemabeheer/Register-NEN-7510.htm

De afgelopen 3 jaar was Orfeus al gecertificeerd voor NEN7510, maar alleen voor de diensten en applicaties voor de geboortezorg. Voor de komende 3 jaar is Orfeus ook gecertificeerd voor de diensten en applicaties voor de huisartsenzorg. De NEN7510-certificering is voor klanten en partners het bewijs dat Orfeus de werkwijze en zaken wat betreft informatiebeveiliging en privacybescherming op orde heeft.

Lees meer...
© 2025 Orfeus | Contact