Online inschrijving via ZorgMail verwerken
Hieronder alle stappen om zonder vergissingen een online inschrijving (via het Pharmeon-scherm op de praktijkwebsite) uit de ZorgMail te behandelen.
-
Start Zorgmail en ga bij de keuzehokjes onderaan naar Intake
-
Klik de naam aan, in de lijst aan de linkerkant. (die wordt nu BLAUW)
(NB: Wanneer je op het plusje ervoor klikt kun je ook alvast telefoonnummer, BSN en adres zien). Verschijnt de naam nu ook aan de rechterkant, dan is het een al bekende client. Klik in dat geval op die naam aam de rechterkant.(die wordt nu ook BLAUW) Daardoor zal vervolgens de aanmelding die je gaat inlezen aan die naam gekoppeld worden.2a. Er verschijnt geen passende naam
Klik eventueel nog op Uitgebreid zoeken rechtsonderaan om eventueel nog op BSN of geb.datum verder te zoeken. Als je op deze manier alsnog een passende naam vindt, dan klik je in de rechterlijst op de juiste naam.(die wordt BLAUW)
Als je op deze manier echter nog steeds niemand vindt weet je zeker dat het om een nieuwe client gaat.
- Klik nu onderaan op kaart aanmaken. Je ziet dat er een vrij kaartnummer wordt voorgesteld. Op dezelfde wijze als wanneer je ouderwets een inschrijving invoert in Orfeus. Je mag dus ook hier dat aangeboden kaartnummer wijzigen in iets anders, maar als daar geen dringende redenen voor zijn is dat af te raden.
Je ziet daaronder alle gegevens van de nieuwe cliënt die in de aanmelding zijn ingevuld. Alleen de NAW-gegevens van de zwangere zelf zijn verplicht, incl. een vast en/of mobiel telefoonnummer. Andere gegevens over partner en anamnese zijn eventueel toegevoegd, facultatief.
-
Klik op kaart aanmaken. Let erop dat het vinkje achter "Ingelezen bericht verwijderen" staat aangevinkt. Anders loop je het risico dat je binnenkort opnieuw een (extra) kaart gaat aanmaken voor deze cliënt. Er volgt nu een melding: Nieuwe zwangerschapskaart Nr 145678 (oid) aangemaakt voor cliënte A.Anoniem-Klant
-
Klik op OK en de melding verdwijnt, de naam verdwijnt uit de linkerlijst en het rechtervenster wordt leeg.
-
De kaart is nu aangemaakt.
Is je vraag nog niet beantwoord?
Is je vraag nog niet beantwoord? Vul het support formulier in.
Is je vraag nog niet beantwoord? Stuur ons een ticket vanuit jouw Onatal installatie.