Kernset / LVR naar Perined sturen
Kijk eerst of je de juiste versie hebt door “op de knikker te drukken en te zoeken naar een versie van 19-01-2022 of jonger
- Kies in het voorscherm van Orfeus de knop Kernset Rapportage
- Kies controle
- Kies wat je wil gaan doen, de eerste keer zal dat vermoedelijk Controle en registratie per periode zijn. Zet een stip (Pijl 1) en kies de periode. Bijvoorbeeld een maand, 3 maanden of een half jaar. (Pijl 2) Zet een vink bij Set ZV automatisch (Pijl 3) en druk op Start (Pijl 4)
Door bij pijl 3 het vinkje te zetten bij [Set ZV automatisch] hoef je niet alle kaarten van vóór september 2021 handmatig te voorzien van de “periode van eindverantwoordelijkheid” ook wel de zorgepisode of Zorgverantwoordelijkheid (ZV) genoemd.
Orfeus doet dit automatisch voor je. Volgend jaar zal dit vinkje verdwijnen omdat je het vanaf september 2021 zelf hebt gedaan.
-
Orfeus gaat nu alle kaarten in de gekozen periode nakijken en eventuele fouten zie je op een papieren lijst. (Net als vroeger)
-
Corrigeer de fouten door in het plaatje hieronder bij pijl 1 op <4. Fouten corrigeren> te drukken en vervolgens voor Overzicht fouten te kiezen. Optie drie is om de verbeterde kaarten zelf, stuk voor stuk opnieuw aan te maken.
let op: bij optie 3 ben je zelf verantwoordelijk voor het invullen van de Zorgverantwoordelijkheid.
- Nu krijg je een digitale lijst waarin je de cliënt dubbel kunt aanklikken om de fout te herstellen.
- Heb je de fout hersteld? Dan moet hij / moeten zij opnieuw verzonden worden. Dat kan door in onderstaande plaatjes eerst op het envelopje te drukken en daarna voor alle gemaakte correcties te kiezen en op [Kernset versturen]
- Vind je het handig om een overzicht te hebben van alle niet
verzonden kaarten? Typ dan bij [Selectie] E
Voor alle verstuurde kaarten een V, voor alle opnieuw gecontroleerde kaarten een C
- Zie je veel niet verzonden kaarten met de status CE? neem dan contact op met Orfeus, dan kijken zij samen met je wat het probleem is.
Ondanks het feit dat je nauwgezet bij iedere cliënt een controle op volledigheid t.b.v de Kernset doet en ondanks het feit dat Orfeus bij het aanmaken van de kaarten vlak voor het versturen ook zegt dat er geen fouten zijn kan het toch voorkomen dat er kaarten afgewezen worden. Dat komt omdat er twee controles zijn.
-
Orfeus zelf kijkt naar de kaart vanuit het gezichtspunt van de verloskundige. Dus is kraamzorg wel ingevuld, staat borstvoeding wel ingevuld, is er een BSN. Dat soort zaken. Zaken die belangrijk zijn voor het dossier van de verloskundige en verplicht voor de kernset. Is dat goed ingevuld, dan zegt Orfeus: “Geen fouten”
-
Perined kijkt of de gegevens wel op de juiste manier geprogrammeerd zijn. Je kunt je vermoedelijk geen voorstelling maken van de hoeveelheid en complexiteit van het programmeerwerk dat aan het verzenden van de kernset ten grondslag ligt. Als daar ergens een punt of een komma verkeerd staat wordt de kaart afgewezen door Perined. Dat zijn ook de hierboven beschreven CE meldingen. Daarom is het verstandig om in die gevallen contact met Orfeus op te nemen. Alleen de programmeur kan de fouten in het programma opsporen.
Is je vraag nog niet beantwoord?
Is je vraag nog niet beantwoord? Vul het support formulier in.
Is je vraag nog niet beantwoord? Stuur ons een ticket vanuit jouw Onatal installatie.