Counselors naar Peridos verzenden
Vanaf 27-03-2023 is de manier van het aanleveren van de counseling gegevens aan Peridos veranderd. Vanaf die datum wordt de consent status ook meegenomen in het bericht.
Het is nog steeds zo dat je per cliënt de gegevens doorgeeft. Dit kan (en kon al) niet meer per week of maand.
Niet alleen de aantallen NIPT’s en ETSEO’s worden naar Peridos gezonden maar ook wie de counseling verzorgd heeft zodat aan het eind van het jaar gekeken kan worden of je wel genoeg counselt.
Naam van de counselor naar Peridos verzenden per 27-03-2023:
In deze beschrijving gaan we er van uit dat je alle verplichte velden voor het verzenden van de naam van de counselor al hebt ingevuld.
-
Open de kaart van de cliënt en start door in de kolom “Huidige zwangerschap / Voornemens, in de kolom “Toestemming delen gegevens”, de toestemming voor Peridos op “Ja” te zetten.
-
Typ in < Wat wil je doen? > de letters “Cou” en druk daarna op de knop < Counseling verzenden naar Peridos >.
-
Druk op de knop + NIEUW BERICHT.
-
Lees het te verzenden bericht eventueel door en druk daarna op
De naam van de zorgverlener die gecounseld heeft is nu verzonden naar Peridos.
Bovenstaande herhaal je bij iedere cliënt. Het is niet meer mogelijk om meerdere counseling berichten tegelijk naar Peridos te verzenden.
Rapport met verzonden counseling berichten maken.
Wil je snel weten van welke cliënten counseling gegevens verzonden zijn dan roep je extern rapport 1017 in Orfeus 3 op.
- Klik ergens in Orfeus tegelijk op Ctrl en 0 (Nul).
- Klik vervolgens op Externe rapporten.
- Typ 1017 in het lege vakje rechts, (Pijl 1)
- Daarna 01-01-2022 in het vak waar “verzonden vanaf” voor staat (Pijl 2) en de dag van vandaag in het vak waar “T/m” voor staat (Pijl 3)
- Vink het vakje Counseling aan (Pijl 4)
- Druk op Maak.(Pijl 5) Je krijgt nu het rapport [Etseo aanvragen en uitslagenen counselingen verstuurd naar Peridos via zorgmail] te zien van alle kaarten die vanaf 01-02-2022 gecounseld zijn.
Is je vraag nog niet beantwoord?
Is je vraag nog niet beantwoord? Vul het support formulier in.
Is je vraag nog niet beantwoord? Stuur ons een ticket vanuit jouw Onatal installatie.