Werken met de triagewijzer
Bij het registreren van alle ongeplande zorgvragen, fysieke presentaties en telefonische contacten in Orfeus wordt er een Triage knop zichtbaar in de schermen van het overzicht van de prenatale controles en een nieuwe prenatale controle.
Het eerste triage moment verloopt veelal via telefonisch contact. Op basis van het gesprek wordt tijdens het telefoongesprek bepaald met welke mate van urgentie de patiënte gezien moet worden. Klik op de gele knop met [triagewijzer] Zie afbeelding hierboven.
- Start met het aanklikken van één van de vijf ingangsklachten:
- Kies een ingangsklacht en vraag door met de verdiepingsvragen uit de diverse reeksen. Door op [Volgende reeks] te klikken open je een nieuwe reeks verdiepingsvragen en/of klachten.
- Is er een tekst van toepassing druk dan op de [Plus] knop en ga verder. Zo kun je meerdere onderliggende problemen selecteren. De trage gaat altijd uit van het ernstigste probleem.
- Geen verdere vragen meer? Druk dan op [Definitieve Urgentiebepaling]
- In dit nieuwe scherm zie je links onderaan het urgentieniveau dat Orfeus voor je heeft berekend. (Rode pijl)
- Bent je het hier niet mee eens? Geef dan in [Redenen van aanpassing urgentieniveau] (Blauwe pijl) aan waarom je ervoor kiest om het urgentieniveau aan te passen. Gebruik hiervoor eveneens de [Plus] knop Eventueel kun je meerdere aanpassingen kiezen. Noteer je eigen definitieve urgentieniveau. (Groene pijl)
- Volg de aanwijzingen in <Advies / Actie> (Zwarte pijl) nauwgezet op.
Druk op de groene V om op te slaan.
Orfeus 3Is je vraag nog niet beantwoord?
Is je vraag nog niet beantwoord? Vul het support formulier in.
Is je vraag nog niet beantwoord? Stuur ons een ticket vanuit jouw Onatal installatie.