Nieuwe printer werkt niet onder Orfeus
Gaat het omeen nieuwe printer, die nog niet eerder onder Orfeus gebruikt is?
Installeer als eerste de laatste drivers van de printer. Ga hier eventueel voor naar de website van de fabrikant.
Kijk dan na op de eigen PC of er teveel printers geïnstalleerd zijn. Bij meer dan dan 5 printers herkent Orfeus helemaal geen lokale printers meer.
Je hoeft printers niet speciaal toe te voegen in Orfeus. Wanneer er een geschikte printer aan je PC of laptop is aangesloten, en wanneer de printerlijst op je PC of laptop niet overvol met andere printernamen zit, zal Orfeus de printer vanzelf herkennen.
Kijk via het Startmenu van je eigen computer (de computer met de problemen) bij Printers (evt. Instellingen Printers, of Configuratiescherm Printers)
Controleer of de printer als standaardprinter (default) is ingesteld.
Controleer hoeveel (echte, geen pdf) printers er op de pc geïnstalleerd staan.
Verwijder bijvoorbeeld oude printers die niet meer gebruikt worden uit de lijst. Dat kan door deze bij de Instellingen van Windows bij Printers te verwijderen.
Indien je aan die instellingen iets hebt gewijzigd, log dan uit (uit bij Orfeus, logo linksonder en log off). Log daarna opnieuw in, mogelijk dat de printer nu wel herkend wordt.
Als het dan nog niet lukt:
Niet elke printer kan samenwerken met Orfeus, met name de wat goedkopere printers zijn vaak niet gemaakt om te werken in een remote sessie zoals bij Orfeus.
Geef het merk en type door aan de helpdesk, dan zal met een installatie van de printerdrivers op de Orfeus server nog een laatste poging gedaan worden om de printer onder Orfeus aan de praat te krijgen
Is je vraag nog niet beantwoord?
Is je vraag nog niet beantwoord? Vul het support formulier in.
Is je vraag nog niet beantwoord? Stuur ons een ticket vanuit jouw Onatal installatie.