Herinnering van afspraak mailen
Je kunt in Orfeus gemakkelijk mailtjes sturen met een herinnering van een afspraak.
Daar kun je een mailsjabloon voor maken en daarin kun je een aantal speciale velden gebruiken.
Dat zijn bijv.
- [Client.VolgendeAfspraak]: Deze toont de eerste afspraak in de toekomst ongeacht in welke agenda deze staat
- [Client.GekozenAfspraak]: Deze toont de geselecteerde afspraak in de agenda. Daarvoor moet je in de agenda of in een rapport een afspraak hebben geselecteerd. Ook bij automatische afspraakherinneringen die Orfeus stuurt adviseren we deze te gebruiken
- [Client.AlleAfspraken]: Deze toont ook alle afspraken ongeacht in welke agenda deze staan
- [Client.VolgendeAfspraakBegintijd]: deze toont net als de 1e de eerste afspraak maar dan alleen de begintijd ervan
- Nog een aantal andere
Wanneer je een afspraak maakt, kun je de afspraak meteen mailen door in de agenda op de afspraak te gaan staan en te kiezen voor “Mail gekozen afspraak”. Nu opent het mailsjabloon “Gekozen afspraak - algemeen sjabloon”.
Deze stuurt de cliënt een mailtje met deze afspraak. Je kunt dit sjabloon niet aanpassen, maar wel een eigen variant maken door van de sjabloonnaam te maken “Gekozen afspraak” en hem daarna te bewaren. In dat geval wordt dit nieuwe sjabloon gebruikt.
Je kunt ook de afspraakherinneringen automatisch laten versturen door Orfeus, bijv. 1 of 2 dagen voor de afspraak.
Hierbij wordt altijd het mailsjabloon “Afspraken” gebruikt wanneer deze bestaat en anders “Afspraken - algemeen sjabloon”.
Je moet je voor deze automatische herinneringen aanmelden bij de helpdesk.
Is je vraag nog niet beantwoord?
Is je vraag nog niet beantwoord? Vul het support formulier in.
Is je vraag nog niet beantwoord? Stuur ons een ticket vanuit jouw Onatal installatie.