E-mail instellingen aanpassen
Bij het mailen naar Cliënten vanuit Orfeus kun je de instellingen zelf aanpassen. Hiervoor moet je wel de rechten van een beheerder hebben.
Als je deze rechten hebt, ga je in het mail-scherm naar het Bericht-menu.
Daarin kies je voor Instellingen. De belangrijkste zijn:
- In het eerste invulvak kun je het email-adres van de praktijk aanpassen.
- In het tweede raden wij aan om te kiezen voor “Mail zonder email-adres” of voor “Mail via NoReply@Orfeus.NL en antwoord-adres praktijk”. Bij deze keuzes hoort de mail keurig bij de cliënt terecht te komen en dus niet in de spam.
- Bij de eerste keuze kan een cliënt niet terugmailen, in het tweede geval kan een cliënt terugmailen naar het emailadres wat bij het
eerste invulvak is ingevoerd.
PS: wanneer je niet wilt dat cliënten kunnen antwoorden in de mail, adviseren wij altijd om dat gegeven in de mailtjes op te nemen. - In het derde invulvak kun je de website van de praktijk opnemen.
- Bij de vinkjes rechtsboven kun je aangeven op de info van de praktijk al dan niet moet worden opgenomen in de mailtjes en of er altijd een kopie van de mail naar de praktijk moet worden verstuurd.
Verder raden we aan een logo van de praktijk toe te voegen. Dat kan door de knop Logo te gebruiken.
Wanneer je een mailtje of de instellingen hebt aangepast, kun je het beste altijd even een mailtje naar jezelf sturen om te testen of de aanpassingen geslaagd zijn. Dat kan het beste door een willekeurig mailtje te openen en daarna in het Bericht-menu te kiezen voor “Stuur testmailtje naar te kiezen adres”.
Orfeus 3Is je vraag nog niet beantwoord?
Is je vraag nog niet beantwoord? Vul het support formulier in.
Is je vraag nog niet beantwoord? Stuur ons een ticket vanuit jouw Onatal installatie.