Wachtwoord voor Orfeus Programma gebruiken
Bij het starten van het Orfeus programma moet je een wachtwoord intikken. Zodoende kunnen collega's niet met jouw initialen of login het programma starten.
Je stelt een wachtwoord in Orfeus als volgt in.
NB dat kan alleen iemand met de rechten van een systeembeheerder uitvoeren.
Indien je dat zelf niet bent vraag dan een collega die dat wel is.
Doe dit het liefst tijdens kantooruren, zodat je in het zeldzame geval van problemen nog geholpen kunt worden door de helpdesk.
-
Ga naar Onderhoud (schroevendraaier icoon)
-
Ga naar begeleiders
-
Open het scherm met je eigen gegevens
-
Voer in het blok rechtsonder je (nieuwe) wachtwoord in, in het daarvoor bestemde regeltje (Dit is vrij te kiezen, er zijn geen restricties qua lengte)
-
Let goed op wat je tikt, want je ziet nu slechts sterretjes verschijnen
-
Sla deze wijziging op met het Vinkje.
-
Nu wordt je gevraagd het wachtwooord nog eens in te tikken. Met een klik op het oogje kun je het dan ook nog eens bekijken.
-
Bevestig nogmaals met het Vinkje.
Om verrassingen te voorkomen: Test je wachtwoord alvast even
- Sluit Orfeus (je hoeft niet uit te loggen).
- Start Orfeus en kijk of het lukt om in te loggen met je nieuwe wachtwoord.
Als je wachtwoord onverhoopt toch niet werkt (misschien maakte je een tikfout bij het opslaan) en je Orfeus niet meer kan openen heb je 2 mogelijkheden om het weer ongedaan te maken:
1: Andere systeembeheerders in de praktijk kunnen ook bij jouw persoonlijke gegevens-scherm komen. Ze kunnen je wachtwoord niet zien, want daar staan sterretjes. Ze kunnen het wachtwoord wel vervangen, in noodgevallen.
2:
Vraag de helpdesk om hulp. Hiervoor mag het noodnummer gebruikt worden: 020-575 4662
Is je vraag nog niet beantwoord?
Is je vraag nog niet beantwoord? Vul het support formulier in.
Is je vraag nog niet beantwoord? Stuur ons een ticket vanuit jouw Onatal installatie.