Foutmeldingen bij retourinformatie
Bij het openen van retourbestanden kunnen foutmeldingen optreden, o.a.:
Melding:
- fouten bij inlezen van zip-bestanden
- fout bij inlezen van de regel. pk-record
- fout bij inlezen van de regel. ê record
- agb code (..) voor de verzekeraar in het bestand is niet gevonden kan dit bestand niet inlezen
Deze foutmeldingen komen meestal voor doordat de retourinformatie niet in dezelfde map als de declaratie bestanden worden opgeslagen. Ook kunnen foutmeldingen voorkomen wanner er via vecozo andere bestandsformaten worden teruggestuurd.
Hieronder wordt de technische kant van de retourinformatie in Orfeus op een rijtje gezet:
-
Alle 'vers' gedownloade retour-zips komen in je declaratiemap , bijvoorbeeld C:\declaraties.
Die zip-bestanden kun je uitpakken met je programma elektronisch declareren vk301 -
Alle uitgepakte retourbestanden komen terecht in: C:\declaraties\retour
Als dat txt bestanden zijn kun je ze selecteren en inlezen. Als dat pdf of andere bestanden zijn, kun je die niet inlezen -
Alles wat succesvol is ingelezen komt terecht in de map C:\declaraties\retour\afgehandeld
Daar staan allemaal tekstbestanden die dan ook verschijnen in je lijst bij "printen". Wat je hebt ingelezen en niet langer interessant is, kan je daar vervolgens weggooien met het rodekruis-document knopje rechts onderaan.
Orfeus 3Is je vraag nog niet beantwoord?
Is je vraag nog niet beantwoord? Vul het support formulier in.
Is je vraag nog niet beantwoord? Stuur ons een ticket vanuit jouw Onatal installatie.