Facturen zijn niet aangekomen of geheel afgewezen bij Vecozo
Een enkele keer worden bij het factureren de facturen niet verstuurd naar Vecozo óf worden ze geheel afgewezen door Vecozo. In het eerste geval is er dan meestal een storing bij Vecozo. In dat geval komen er bij die facturen geen getallen in de kolom DeclId. Het tweede geval is mogelijk veroorzaakt omdat de toestemmingsverklaring voor factureren niet was geregeld op het moment van factureren. Dan staat er bij deze facturen wel een getal in de kolom DeclId.
In deze beide gevallen kun je deze facturen verwijderen. Dan kan door het Snelmenu te gebruiken en te kiezen voor verwijderen. Dat moet je dan voor al deze facturen doen, en bovendien moet je dat ook nog een aantal keren bevestigen.
Controleer wel altijd voordat je ze verwijdert of ze echt niet zijn aangekomen bij Vecozo. Dat kun je op de site van Vecozo zien door te controleren of ze voorkomen bij de recente declaratiebestanden. Als ze daar niet voorkomen kun je ze veilig verwijderen. De declaraties uit die facturen staan daarna weer klaar om te versturen.
Let op: Zorg ervoor dat de nieuwe facturen een hoger nummer krijgen dan de laatst verstuurde factuur. Als de facturen die je wilt verwijderen de laatste facturen zijn, verwijder dan eerst alle afgekeurde facturen behalve de laatste en factureer dan die. Verwijder vervolgens die laatste nog en factureer dan deze.
Orfeus 3Is je vraag nog niet beantwoord?
Is je vraag nog niet beantwoord? Vul het support formulier in.
Is je vraag nog niet beantwoord? Stuur ons een ticket vanuit jouw Onatal installatie.