Declaratie heeft geen UNIEK referentienummer (ID)
Iedere declaratie is voorzien van een verborgen ID-referentienummer, dat nummer ziet de gebruiker nergens staan, maar het komt voor in het elektronische declaratiebestand.
Vele verzekeraars willen tegenwoordig dat als je iets gecorrigeerd indient je de hele declaratie opnieuw aanmaakt, zodat hij een nieuw ID-nummer krijgt .
Als je de oude declaratie corrigeert en opnieuw verzendt is dat nog steeds dezelfde declaratie met de oude ID, dat vinden vele verzekeraars dus niet goed.
In dat geval is dus de enige remedie: de declaraties in Orfeus opnieuw (gecorrigeerd) aanmaken NAAST de oude geweigerde declaratie en vervolgens indienen. (De geweigerde declaratie kun je vervolgens weggooien)
NB, volgende verschijnsel is zeldzamer:
Sommige verzekeraars willen zelfs creditnota's ontvangen voordat je een nieuwe gecorrigeerde declaratie indient. De creditnota moet daarvoor ook als aparte nieuwe declaratie worden aangemaakt, zodat ook die een nieuw ID-nummer krijgt.
Indien de verzekeraar niet om een creditnota verzoekt hoeft er ook geen aangemaakt te worden.
Orfeus 3Is je vraag nog niet beantwoord?
Is je vraag nog niet beantwoord? Vul het support formulier in.
Is je vraag nog niet beantwoord? Stuur ons een ticket vanuit jouw Onatal installatie.