Cliënt zonder geverifieerde BSN declareren
Wanneer je een cliënt hebt waarvan je wel een correct BSN nummer weet en de verzekering is ook in orde, maar omdat mw bijvoorbeeld uit het buitenland is gekomen krijg je haar BSN nummer niet door de BSN-check. Daardoor staat haar BSN niet bij de digitale factuur en kan je hem niet versturen.
Je kunt wel een BSN-nummer invullen vanaf een rijbewijs oid, maar als het nummer niet door de officiele BSN-check komt (officieel geverifieerd) verschijnt het door jezelf ingevuld BSN-nummer toch niet in de declaratie.
In dit soort gevallen kun je voor het versturen van de declaratie in de instellingen van het declaratieprogramma tijdelijk aangeven dat deze verzekeraar lege BSN-nummers mag ontvangen. Het declaratieprogramma plaatst dan automatisch het algemene BSN-dummy-nummer 999999999 in de bewuste declaratie. De verzekeraars accepteren declaraties met dit BSN-nummer. (Maar je moet deze methode slechts incidenteel gebruiken, wanneer het echt nodig is)
Je stelt het zo in (kijk eerst bij de cliënt om welke verzekeraar het gaat):
-
Start de declaratiemodule
-
Ga naar het menu Beheerder
-
Kies item Instellingen
-
Klik rechtsboven bij de afdeling Ontbrekende BSN op de knop Wijzig
-
De verzekeraarslijst opent, daar staat meestal al een vinkje bij 2650 Asielzoekers; zet nu ook een vinkje bij de bewuste verzekeraar
-
Sla deze nieuwe instelling op met Ok, onderaan de verzekeraarslijst
-
Sluit het grote instellingenscherm af (met Ok, of met het kruisje, maakt niet uit)
Dien nu (o.a.) de declaraties van die bepaalde verzekeraar in.
Wanneer je klaar bent met declareren volg je bovenstaande stappen weer en haal je het vinkje bij de verzekeraar weer weg uit de instellingen.
Op deze manier moet het lukken de bewuste declaraties in te dienen en vervolgens ook uitbetaald te krijgen.
Orfeus 3Is je vraag nog niet beantwoord?
Is je vraag nog niet beantwoord? Vul het support formulier in.
Is je vraag nog niet beantwoord? Stuur ons een ticket vanuit jouw Onatal installatie.